top of page
trainingen.jpg

ERVARINGSGERICHT TRAINEN

Organisaties zetten trainingen in omdat er iets moet verschuiven.
Gedrag, samenwerking, communicatie, vertrouwen, stevigheid, er is altijd een reden waarom het oude niet meer werkt en het nieuwe nog niet vanzelf komt. Een training op maat is dan geen doel op zich, maar een mooi middel om verder te komen in de opdracht van de organisatie.

 

Ik ontwerp trainingen voor beweging in gedrag. En alleen wanneer de context dat mogelijk maakt. Een training heeft namelijk pas effect als de basis in je organisatie op orde is. Je kunt geen feedbacktraining doen als veiligheid ontbreekt. Geen eigenaarschap versterken als rollen en processen diffuus zijn. En geen training “omgaan met weerstand” geven als dat niet het werkelijke vraagstuk is. 

 

Daarom begin ik altijd bij het geheel: wat vraagt de opdracht en wat blokkeert ontwikkeling nu. Wat is er nodig voor echte verandering?

 

Vandaar uit ontwerp ik een training die wérkt: concreet, ervaringsgericht en direct toepasbaar. We werken met situaties uit de praktijk, omdat dáár gedrag en verandering zichtbaar wordt. Theorie ondersteunt; het echte leren gebeurt vooral in doen, ervaren en oefenen. 

​

Voorbeelden van trainingen

​

Kalm en krachtig in lastige gesprekken

  • Over spanning hanteren, helder zeggen wat gezegd moet worden en menselijkheid behouden wanneer het ertoe doet.

​

Je moet je feedback houden

  • Zeg eens écht wat je denkt.

  • Over scherpte zonder schade, duidelijkheid zonder hardheid, en het oefenen van gesprekken waar teams vaak omheen bewegen.

​

Drijfveren in teams

  • Over gedrag dat logisch wordt zodra je begrijpt wat iemand en teams drijft en hoe je verschillen kan benutten in plaats van bestrijden. ​

​

Kernkwadranten in praktijk

  • Over kwaliteiten, valkuilen en de interactiepatronen die samenwerking beïnvloeden.

​

Eigenaarschap, wie is ervan?

  • Over rolbewustzijn, grensbewaking, verantwoordelijkheid nemen en posities innemen.​

 

Omgaan met weerstand

  • Over spanning herkennen, energie lezen en interventies doen die beweging brengen in plaats van duwen of vermijden.

​

En verder alles wat nodig is om professioneel gedrag, communicatie en samenwerking te versterken. Niet door trucjes aan te leren, maar door mensen te laten oefenen met situaties die ertoe doen.

 

Mijn uitgangspunt is simpel: wat je vandaag leert, moet morgen iets opleveren in het werk.

Coach Marjilke _ Wat Wel Training en Advies

Een verkennend gesprek geeft snel inzicht in welke training past.

bottom of page